Page protected with pending changes

The Daily Caller

Jump to navigation Jump to search

The Daily Caller
NewDC2.png
Type of site
News, opinion
Available inEnglish
FoundedJanuary 11, 2010 (2010-01-11)
Headquarters1920 L Street NW Floor 2, Washington, D.C. 20036
OwnerThe Daily Caller, Inc.
Founder(s)Tucker Carlson
Neil Patel
Key peopleTucker Carlson (Founder)
Neil Patel (Publisher)
Geoff Ingersoll (Editor-in-Chief)
Vince Coglianese (Editorial Director)
Amber Athey (Breaking News Editor)
Websitedailycaller.com
Alexa rankNegative increase 990 (June 2, 2019)[1]
AdvertisingNative
RegistrationOptional, required to comment
LaunchedJanuary 11, 2010; 9 years ago (2010-01-11)
Current statusOnline

The Daily Caller is a conservative news and opinion website based in Washington, D.C. It was founded by Fox News host Tucker Carlson and political pundit Neil Patel in 2010.

The Daily Caller has published numerous false stories, as well as shared deceptively edited videos and photos. The website publishes articles that dispute the scientific consensus on climate change. The website has published articles by white supremacists, such as Jason Kessler and Peter Brimelow. Scott Greer was The Daily Caller's deputy editor until 2018, when it was revealed that he published articles espousing white nationalist, racist anti-black and antisemitic views under a pseudonym in white supremacist publications.

History[edit]

The Daily Caller was founded by Tucker Carlson and Neil Patel. After raising $3 million in funding from businessman Foster Friess, the website was launched on January 11, 2010. The organization started with a reporting staff of 21 in its Washington office. It was launched as an alternative to the liberal The Huffington Post, similarly featuring sections in broad range of subjects beyond politics. When the Daily Caller launched in 2010, it became the third Washington DC based news site besides TalkingPointsMemo and Politico.[2]

In a 2010 interview with the Columbia Journalism Review, Tucker Carlson described the Daily Caller's then-future audience as "[p]eople who are distrustful of conventional news organizations." Carlson said "the coverage of the Tea Party blows me away by its stupidity. The assumption of almost everyone I know who covers politics for the networks or daily newspapers is: they’re all birthers, they’re all crazy, they’re upset about fluoride in the water, probably racist. And those assumptions have prevented good journalism from taking place."[3]

By late 2012, The New York Times reported that the site had quadrupled its page view and total audience and had become profitable without ever buying an advertisement for itself.[4]

By 2013, the site was receiving over 35 million views a month according to Quantcast, surpassing rival sites such as The Washington Times, Politico, and Forbes.[5] The site has an active community, with over 200,000 comments made each month.

Notable figures have commented on The Daily Caller. Karl Rove has said that "The Daily Caller is necessary reading for anyone who wants to be up to speed with what's going on with politics in America." Larry Kudlow referred to the site as "one of [his] faves."[5]

Staff and contributors[edit]

Daily Caller co-founder Tucker Carlson

The Daily Caller is in the White House rotating press pool and has full-time reporters on Capitol Hill.[6]

Contributors to The Daily Caller have included economist Larry Kudlow, Congressman Mark Sanford, former Speaker of the House Newt Gingrich, former US Senate Candidate and Judge Jeanine Pirro, sculptor Robert Mihaly, diplomat Alan Keyes, Ann Coulter, and the NRA-ILA.[7][8][9][10].[11][12][13]

The Daily Caller also hosts The Mirror, a blog written by former FishbowlDC editor and The Hill columnist Betsy Rothstein. The Mirror covers media in Washington D.C., news related to journalism organizations, as well as political and media related gossip. The tagline is, "Reflections of a self-obsessed city."[14][15]

Political stance[edit]

When it first launched in January 2010, Mercedes Bunz, writing for The Guardian, said The Daily Caller was "setting itself up to be the conservative answer to The Huffington Post". According to Bunz, a year before the website launched, Carlson promoted it as "a new political website leaning more to the right than Politico and TalkingPointsMemo". However, at launch, he wrote a letter to readers that said it was not going to be a right-wing site.[16]

During a January 2010 interview with Politico, Carlson said The Daily Caller was not going to be tied to his personal political ideologies and that he wanted it to be "breaking stories of importance".[17] In a Washington Post article about The Caller's launch, Howard Kurtz wrote, "[Carlson's] partner is Neil Patel, a former Dick Cheney aide. His opinion editor is Moira Bagley, who spent 2008 as the Republican National Committee's press secretary. And his $3 million in funding comes from Wyoming financier Foster Friess, a big-time GOP donor. But Carlson insists this won't be a right-wing site". Kurtz quoted Carlson as saying, "We're not enforcing any kind of ideological orthodoxy on anyone".[18] In an interview with The New York Times, Carlson said that the vast majority of traditional reporting comes from a liberal point of view and called The Daily Caller's reporting "the balance against the rest of the conventional press".[4]

In a 2012 Washingtonian article, Tom Bartlett said Carlson and Patel developed The Daily Caller as "a conservative news site in the mold of the liberal Huffington Post but with more firearms coverage and fewer nipple-slip slide shows".[19]

Controversies[edit]

Climate change denial[edit]

The Daily Caller has published a number of articles that dispute the scientific consensus on climate change. According to Science magazine, The Daily Caller's "climate reporting focuses on doubt and highlights data that suggests climate concerns from the world’s leading science agencies and organizations are incorrect."[20]

In 2017, The Daily Caller published a story falsely claiming that a "peer-reviewed study" by "two scientists and a veteran statistician" found that recent years have not been the warmest ever.[21][22] The alleged "study" was a PDF file on a WordPress blog, and was neither peer-reviewed nor published in a scientific journal.[21] Also in 2017, The Daily Caller uncritically published a bogus Daily Mail story which claimed that the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) manipulated data to make climate change appear worse; at the same time, legitimate news outlets debunked the Daily Mail story,[23][24] as did Media Matters.[25] Also in 2017, The Daily Caller published a story claiming that a study found no evidence of accelerating temperatures over a 23-year period, which climate scientists described as a misleading story.[26] In 2016, The Daily Caller published a story claiming that climate scientist Michael Mann (director of the Earth System Science Center at Pennsylvania State University) had asserted that data was unnecessary to measure climate change; Mann described the story as "egregiously false".[27] In 2015, The Daily Caller wrote that NOAA "fiddle[d]" with data when the agency published a report concluding that there was no global warming hiatus.[28][29]

False EPA stories[edit]

In 2011, the Daily Caller published a false story claiming that the EPA was going to spend $21 billion per year to hire 230,000 staff to regulate greenhouse gas emissions; at the time, the EPA had 17,000 staff and a total budget of $8.7 billion.[30][31][32][33] The story went viral in right-wing media,[30] and Republican politicians repeated the story.[32] Other news outlets noted that the story was false, but the Daily Caller stood by the story.[30] Adweek reported that the decision of David Martosko, executive editor at the Daily Caller, to stand by the story caused dismay among some Caller staff, who believed the decision undermined the credibility of the outlet.[34]

In 2018, after a National Climate Assessment report about the impact of climate change in the United States was released by the Trump administration (which had been in the works for several years, stretching into the Obama presidency), Trump's EPA dismissed the report's findings. Trump's EPA falsely claimed that the Obama administration had pushed the authors of the report to focus on the worst-case scenario. In doing so, the EPA cited a Daily Caller story. FactCheck.Org wrote about the Daily Caller story that there was no evidence for the claims made, the report focused both on lower and higher scenarios, and much of the report looked at climate change impacts that had already occurred. FactCheck.Org noted that the report underwent multiple reviews, both internally and externally, and that the report was available for public review for a period of three months. The Daily Caller cited as evidence for its claims a memo that allegedly showed that the Obama administration pushed the authors of the report to include worst-case scenarios; FactCheck.Org noted the memo "does not show that the Obama administration pushed for certain scenarios."[35]

Misleading video about NPR[edit]

In 2011, The Daily Caller was the first news outlet to disseminate a video by conservative provocateur James O'Keefe which purportedly showed an NPR fundraiser deriding Republicans. The video was later proven to have been misleadingly edited.[36]

False prostitution allegations[edit]

In March 2013 The Daily Caller posted interviews with two women claiming that New Jersey Democratic Senator Bob Menendez had paid them for sex while he was a guest of a campaign donor.[37] The allegation came five days before the 2012 New Jersey senate election. News organizations such as ABC News, which had also interviewed the women, The New York Times, and the New York Post declined to publish the allegations, viewing them as unsubstantiated and lacking credibility.[38][39][40] Subsequently, one of the women who accused Menendez stated that she had been paid to falsely implicate the senator and had never met him.[38][41] Menendez's office described the allegations as "manufactured" by a right-wing blog as a politically motivated smear.[42]

A few weeks later, police in the Dominican Republic announced that three women had claimed they were paid $300–425 each to lie about having had sex with Menendez.[43] Dominican law enforcement also alleged that the women had been paid to lie about Menendez by an individual claiming to work for The Daily Caller. The Daily Caller denied this allegation, stating: "At no point did any money change hands between The Daily Caller and any sources or individuals connected with this investigation".[44] Describing what it saw as the unraveling of The Daily Caller' "scoop", the Poynter Institute wrote: "The Daily Caller stands by its reports, though apparently doesn't feel the need to prove its allegations right".[45]

Fox News controversy[edit]

In March 2015, The Daily Caller columnist Mickey Kaus quit after editor Tucker Carlson refused to run a column critical of Fox News coverage of the immigration policy debate.[46] Carlson, who also works for Fox, reportedly did not want The Daily Caller publishing criticism of a firm that employed him.[47]

2016 presidential election[edit]

According to a study by Harvard University's Berkman Klein Center for Internet and Society, The Daily Caller was among the most popular sites on the right during the 2016 presidential election. The study also found that The Daily Caller provided "amplification and legitimation" for "the most extreme conspiracy sites", such as Truthfeed, Infowars, Gateway Pundit and Conservative Treehouse during the 2016 presidential election.[48][49][50] The Daily Caller also "employed anti-immigrant narratives that echoed sentiments from the alt-right and white nationalists but without the explicitly racist and pro-segregation language."[49]

The Daily Caller played a significant role in creating and disseminating stories that had little purchase outside the right-wing media ecosystem but that stoked the belief among core Trump followers that what Clinton did was not merely questionable but criminal and treasonous. In a campaign that expressed deep anti-Muslim sentiment, a repeated theme was that Hillary Clinton was seriously in hock to Muslim nations.[49] In one of its most frequently shared stories, The Daily Caller falsely asserted that Morocco's King Mohammed VI flew Bill Clinton on a private jet, and that this had been omitted from the Clinton Foundation's tax disclosures.[49] The Daily Caller also made the "utterly unsubstantiated and unsourced claim" that Hillary Clinton got Environmental Protection Agency "head Lisa Jackson to try to shut down Mosaic Fertilizer, described as America's largest phosphate mining company, in exchange for a $15 million donation to the Clinton Foundation from King Mohammed VI of Morocco, ostensibly to benefit Morocco's state-owned phosphate company."[49]

Encouragement of violence against protesters[edit]

In January 2017, The Daily Caller posted a video which encouraged violence against protesters.[51][52][53][54] The video in question showed a car plowing through protesters, with the headline "Here's A Reel Of Cars Plowing Through Protesters Trying To Block The Road" and set to a cover of Ludacris' "Move Bitch."[51] The video drew attention in August 2017 when a white supremacist plowed his car through a group of counterprotesters at a white nationalist rally in Charlottesville.[51] After the video attracted attention, The Daily Caller deleted it from its website.[51][54]

Ties to white supremacists[edit]

In August 2018, The Atlantic reported that Scott Greer, then deputy editor of The Daily Caller, had written pieces under a pseudonym "Michael McGregor" in the white supremacist publication Radix Journal from 2014 to 2015. In articles for Radix Journal, Greer expressed white nationalist views, as well as racist anti-black and antisemitic views. While in his emails and messages, he expressed anti-Christian and antisemitic theories, as well his relationship with Richard Spencer.[55] Upon being confronted with his past white supremacist writings, Greer resigned from any affiliation with The Daily Caller.[55] In 2017, it had been revealed, Scott Greer had ties to members of the white nationalist movement, including friendships with Devin Saucier, assistant to Jared Taylor of American Renaissance, and anti-immigrant activist Marcus Epstein of VDare, who pled guilty to assaulting an African American woman two years prior to the relationship with Scott Greer.[56] Greer had later deleted parts of his Facebook page, but is seen photographed with white nationalists such as Spencer, Tim Dionisopoulos, the Wolves of Vinland, and also appears wearing clothes belonging to the group Youth for Western Civilization.[57][56] The Daily Caller itself subsequently stated, about why he had not been fired in 2017: "We had two choices: Fire a young man because of some photos taken of him at metal shows in college, or take his word. We chose to trust him. Now, if what you allege is accurate, we know that trust was a mistake, we know he lied to us. We won't publish him, anyone in these circles, or anyone who thinks like them. People who associate with these losers have no business writing for our company."[55]

The Daily Caller has posted articles by Jason Kessler,[58] a white supremacist who organized a rally of hundreds of white nationalists in Charlottesville.[59][60] Before Kessler posted his article, he had spoken at white supremacist gatherings.[61] After Kessler received attention for his organizing of the Charlottesville white supremacist rally, The Daily Caller removed his articles from its website,[62] but The Daily Caller executive editor defended Kessler's articles.[63]

The website has also published pieces by Peter Brimelow, founder of the white supremacist website VDARE.[56]

The Southern Poverty Law Center (SPLC) has said The Daily Caller has a "white nationalist problem", citing contributions by Kessler, Brimelow, Greer, and Ilana Mercer, who's writing on supposed racially motivated crime in South Africa have also been published in the white nationalist website American Renaissance.[57] The SPLC later retracted its claim that Richard Pollock, a devout Jew, was a white nationalist, saying "Pollock was initially included in this story" but "there is no evidence to suggest Mr. Pollock is otherwise a white nationalist."[57]

Heckling of Obama[edit]

In 2012, Daily Caller reporter Neil Munro interrupted Barack Obama during one of the President's press conferences, while Obama was giving remarks. Obama said, "The next time I prefer you let me finish my statements before you ask a question." Cutting off Munro's reply, Obama said, "I didn't ask for an argument."[64] Munro's interruption of remarks by the president was widely considered a startling breach of etiquette. Editor-in-chief Tucker Carlson defended Munro's heckling, saying "As a general matter, reporters are there to ask [questions]" and that he was "proud" of Munro.[65][66][67][68][69]

Munro later said in a statement that his intention was to ask questions after the president made his remarks, but he claimed to have misjudged when the president was closing. "I timed the question believing the president was closing his remarks, because naturally I have no intention of interrupting the President of the United States. I know he rarely takes questions before walking away from the podium. When I asked the question as he finished his speech, he turned his back on the many reporters, and walked away while I and at least one other reporter asked questions."[64][70]

"Investigative series" about Media Matters[edit]

In February 2012, The Daily Caller published an "investigative series" of articles co-authored by Carlson, purporting to be an insiders' exposé of Media Matters for America (MMfA), a liberal watchdog group that monitors and scrutinizes conservative media outlets, and its founder David Brock.[71] Citing "current and former" MMfA employees, "friends" of Brock's and a "prominent liberal" — none of whom are named — the article characterized MMfA as having "an atmosphere of tension and paranoia" and portraying Brock as "erratic, unstable and disturbing," who "struggles with mental illness," in fear of "right-wing assassins," a regular cocaine user and would "close [local bars] and party till six in the morning." Reuters media critic and libertarian Jack Shafer, while noting "I've never thought much of Media Matters' style of watchdogging or Brock's journalism," nevertheless sharply criticized the Daily Caller piece as "anonymously sourced crap," adding "Daily Caller is attacking Media Matters with bad journalism and lame propaganda."[72]

Stefan Halper[edit]

The Daily Caller was the first news outlet to report on Stefan Halper, a confidential FBI source, and his interactions with Trump campaign advisors Carter Page and George Papadopoulos. Papadopoulos later pleaded guilty to lying to the FBI about campaign matters.[73] Page became the subject of surveillance warrants issued by the United States Foreign Intelligence Surveillance Court regarding contacts with Russian intelligence officials.[74] Other news outlets confirmed Halper's identity but did not report his identity because US intelligence officials warned that it would endanger him and his contacts.[75][76][77]

Allegation of non-profit abuse[edit]

According to Callum Borchers of The Washington Post, The Daily Caller has "a peculiar business structure that enables it to increase revenue while reducing its tax obligation."[78] The organization, a for-profit company, does this by relying on its charity arm, The Daily Caller News Foundation, to create the majority of its news content.[79]

Lisa Graves of the Center for Media and Democracy says: "It's a huge rip-off for taxpayers if the Daily Caller News Foundation is receiving revenue that it doesn't pay taxes on, to produce stories that are used by the for-profit enterprise, which then makes money on the stories through ads." Benjamin M. Leff of American University says: "But the fact that it also provides its content to other publishers for free is evidence that it is not operated for the private benefit of the for-profit, even if the for-profit is the dominant user of its content."[80]

Imran Awan[edit]

The Daily Caller kept conspiracy theories surrounding Imran Awan alive with aggressive coverage.[81][82] Imran Awan was an IT worker for Democrats in the U.S. House of Representatives. The Daily Caller sought to tie Awan to a wide range of alleged criminal activity, including unauthorized access to government servers.[83] The reporter behind the coverage of Awan told Fox News that the affair was "straight out of James Bond."[83] An 18-month investigation by federal prosecutors found no evidence of wrongdoing in Awan's work in the House and no support for the conspiracy theories about Awan. In the announcement of the conclusion of the investigation, investigators rebuked a litany of right-wing conspiracy theories about Awan.[81][82]

Chinese email hacking[edit]

In August 2018, The Daily Caller ran a story alleging that a Chinese-owned company hacked then-Secretary of State Hillary Clinton's private email server and successfully obtained nearly all of her emails. The Daily Caller cited “two sources briefed on the matter.” After publishing the story, President Trump tweeted the allegations made in Daily Caller's reporting. The FBI rebutted the allegations.[84] According to The Washington Post, the claims are without evidence.[85]

Fake nude picture of Ocasio-Cortez[edit]

In January 2019, The Daily Caller published a story with the misleading headline "Here's The Photo Some Described As A Nude Selfie Of Alexandria Ocasio-Cortez." The photo was not of Ocasio-Cortez. Ocasio-Cortez condemned The Daily Caller's action as "completely disgusting behavior."[86] The Daily Caller apologized for the headline, and changed it.[87] The Daily Caller said that the content of the story was not unlike stories published by Vice and Huffington Post.[88] Vice had published an article debunking that the photo belonged to Ocasio-Cortez.[89]

Deceptively edited video of Ilhan Omar[edit]

In July 2019, a fact-checker at the Washington Post said that The Daily Caller published a deceptively edited video where House Representative Ilhan Omar appeared to claim Americans "should be more fearful of white men."[90] The fact-checker later added "Correction: An earlier version of this article incorrectly attributed the deceptive video to the Daily Caller and said it was tweeted by a Daily Caller reporter. Neither statement is correct."

Her actual words were, "our country should be more fearful of white men."[91]

Awards[edit]

  • 2012 Edward R. Murrow Award for "Horse Soldiers of 9-11" by Alex Quade[92]
  • 2012 American Legion Fourth Estate Award for "The Horse Soldiers of 9-11" by Alex Quade[93]
  • 2012 Telly Award for "The Horse Soldiers of 9-11" by Alex Quade[94]

References[edit]

  1. ^ "Dailycaller Competitive Analysis, Marketing Mix and Traffic". Alexa Internet. Retrieved June 2, 2019.
  2. ^ http://www.theguardian.com/media/pda/2010/jan/11/daily-caller-tucker-carlson
  3. ^ http://archives.cjr.org/behind_the_news/carlson_calling.php
  4. ^ a b Stelter, Brian (October 7, 2012). "Still a Conservative Provocateur, Carlson Angles for Clicks, Not Fights". The New York Times. Retrieved October 7, 2012.
  5. ^ a b "The Daily Caller". The Daily Caller. Retrieved February 4, 2016.
  6. ^ Calderone, Michael (February 1, 2010). "Daily Caller joins W.H. pool". Politico. Retrieved July 8, 2010.
  7. ^ "On Christian Political Apostasy As The Source Of America's Greatest Peril". The Daily Caller. Retrieved March 1, 2016.
  8. ^ "The Daily Caller". The Daily Caller. Retrieved March 1, 2016.
  9. ^ "Why Stopping Trump Is Of Utmost Importance". The Daily Caller. Retrieved March 1, 2016.
  10. ^ "About us". The Daily Caller. Retrieved September 28, 2013.
  11. ^ http://dailycaller.com/2019/08/25/newt-gingrich-moon-mars/
  12. ^ http://dailycaller.com/2019/09/01/judge-pirro-plot-to-remake-america/
  13. ^ http://dailycaller.com/2019/08/26/marching-toward-gun-confiscation-prohibition-advocates-released-unhinged-gun-control-plan/
  14. ^ "Fishbowl's Betsy Rothstein to Daily Caller". Politico. Retrieved June 13, 2016.
  15. ^ Beaujon, Andrew (November 7, 2013). "Betsy Rothstein, Washington's Strangest Gossip, Does Not Explain Washington". New Republic. Retrieved June 13, 2016.
  16. ^ Bunz, Mercedes (January 11, 2010). "The Daily Caller: the conservative answer to the Huffington Post". The Guardian. London. Retrieved January 11, 2010.
  17. ^ Calderone, Michael (January 11, 2010), "Tucker: 'Conventional journalism is no safer than a start-up'", Politico
  18. ^ Kurtz, Howard (January 11, 2010). "Tucker's excellent adventure". The Washington Post. Retrieved June 27, 2010.
  19. ^ Bartlett, Tom. "The Bearable Lightness of Being Tucker Carlson". The Washingtonian. Retrieved March 13, 2013.
  20. ^ Waldman, Scott; E; NewsApr. 25, E.; 2019; Pm, 1:55 (April 25, 2019). "Facebook fact checker has ties to news outlet that promotes climate doubt". Science | AAAS. Retrieved July 26, 2019.
  21. ^ a b "FACT CHECK: Peer-Reviewed Study Proves All Recent Global Warming Fabricated by Climatologists?". Snopes.com. Retrieved July 19, 2018.
  22. ^ "Study Targets Adjusted Climate Data | The Daily Caller". archive.is. July 6, 2017. Archived from the original on July 6, 2017. Retrieved July 19, 2018. Cite uses deprecated parameter |dead-url= (help)
  23. ^ Nuccitelli, Dana (September 25, 2017). "The Mail's censure shows which media outlets are biased on climate change | Dana Nuccitelli". the Guardian. Retrieved July 19, 2018.
  24. ^ "Whistleblower: NOAA Scientists Manipulated Temperature Data To Make Global Warming Seem Worse". dailycaller.com. Retrieved July 19, 2018.
  25. ^ "Bogus Daily Mail Story Spearheads Latest Right-Wing Assault On Climate Change Science". Media Matters for America. February 7, 2017. Retrieved July 19, 2018.
  26. ^ {{Cite news|url=http://climatefeedback.org/evaluation/daily-caller-uncritically-reports-misleading-satellite-temperature-study-michael-bastasch%7Ctitle=Daily Caller uncritically reports poorly supported conclusion of satellite temperature study|date=December 4, 2017|work=Climate Feedback|access-date=July 19, 2018
  27. ^ Mann, Michael E. (July 15, 2016). "'Anatomy of a Smear' or 'How the Right Wing Denial Machine Distorts The Climate Change Discourse'". Huffington Post. Retrieved July 19, 2018.
  28. ^ Mooney, Chris C. (June 4, 2015). "Federal scientists say there never was any global warming "pause"". The Washington Post. Retrieved July 19, 2018.
  29. ^ "Scientists Drop Science Bomb on Climate-Change Skeptics". Daily Intelligencer. Retrieved July 19, 2018.
  30. ^ a b c Berman, Dan (September 27, 2011). "EPA $21B rumors 'comically wrong'". Politico. Retrieved May 21, 2019.
  31. ^ Sargent, Greg (March 3, 2011). "The Daily Caller reveals the larger truths". The Washington Post. Retrieved May 21, 2019.
  32. ^ a b Sherman, Amy (November 7, 2011). "Allen West says EPA wants to hire 230,000 workers at a cost of $21 billion". PolitiFact. Retrieved May 21, 2019.
  33. ^ Graves, Lucia (September 28, 2011). "EPA Pushes Back Against Report Alleging Agency Cut Corners On Climate Finding". HuffPost. Retrieved May 21, 2019.
  34. ^ Rothstein, Betsy (October 20, 2011). "Two Daily Caller Reporters Fired, Managing Editor Quits, Employees Nervous". Adweek. Retrieved May 21, 2019.
  35. ^ McDonald, Jessica (December 26, 2018). "Trump Administration Distorts the Facts On Climate Report". FactCheck.org. Retrieved June 11, 2019.
  36. ^ "The Great Right Hype". Columbia Journalism Review. Retrieved September 9, 2018.
  37. ^ Boyle, Mathew (November 1, 2012) "Women: Sen. Bob Menendez paid us for sex in the Dominican Republic". The Daily Caller. Retrieved March 13, 2013.
  38. ^ a b Schwartz, Rhonda (March 5, 2013). "Woman Says She Was Paid to Lie About Claim of Sex with Senator Menendez". ABC News. Retrieved March 13, 2013.
  39. ^ Lipton, Eric (February 16, 2013). "Inquiry on Democratic Senator Started with a Partisan Push". The New York Times. Retrieved March 13, 2013.
  40. ^ Bump, Philip (March 8, 2013). "Daily Caller's Prostitution 'Scoop' Was So Thin Even the 'New York Post' Passed". The Atlantic. Archived from the original on June 30, 2009. Retrieved March 13, 2013. Cite uses deprecated parameter |deadurl= (help)
  41. ^ Leonnig, Carol D.; Londoño, Ernesto (March 4, 2013). "Escort says Menendez prostitution claims were made up". The Washington Post. Retrieved March 13, 2013.
  42. ^ Weiner, Rachel (January 30, 2013). "Menendez: Prostitution allegations 'manufactured' by 'right-wing blog'". The Washington Post. Retrieved February 9, 2013.
  43. ^ Coglianese, Vince (March 18, 2013). "Dominican police: Three women lied about sex with Menendez". The Daily Caller. Associated Press. Retrieved March 19, 2013.
  44. ^ Leonnig, Carol D.; Lazo, Luz (March 22, 2013). "Dominican official links Daily Caller to alleged lies about Menendez". The Washington Post.
  45. ^ Sonderman, Jeff (March 6, 2013). "The Daily Caller's Menendez prostitution 'scoop' unravels". Poynter Institute. Archived from the original on September 24, 2015. Retrieved August 26, 2015. Cite uses deprecated parameter |dead-url= (help)
  46. ^ Byers, Dylan (March 17, 2015). "Mickey Kaus quits Daily Caller after Tucker Carlson pulls critical Fox News column". Politico.
  47. ^ Wemple, Erik (March 18, 2015). "Daily Caller's Tucker Carlson takes a stand for censorship". The Washington Post.
  48. ^ Blake, Aaron (August 22, 2017). "Analysis | Trump backers' alarming reliance on hoax and conspiracy theory websites, in 1 chart". The Washington Post. Retrieved August 23, 2017.
  49. ^ a b c d e Yochai, Benkler,; Hal, Roberts,; M., Faris, Robert; Bruce, Etling,; Ethan, Zuckerman,; Nikki, Bourassa, (2017). "Partisanship, Propaganda, and Disinformation: Online Media and the 2016 U.S. Presidential Election". Cite journal requires |journal= (help)CS1 maint: extra punctuation (link)
  50. ^ "Partisan right-wing websites shaped mainstream press coverage before 2016 election, Berkman Klein study finds". Harvard Gazette. August 16, 2017. Retrieved August 23, 2017.
  51. ^ a b c d Kludt, Tom (August 15, 2017). "Fox News, Daily Caller delete posts encouraging people to drive through protests". CNNMoney. Retrieved August 16, 2017.
  52. ^ "Fox removes video with cars plowing through demonstrators". Philly.com. Archived from the original on August 16, 2017. Retrieved August 16, 2017. Cite uses deprecated parameter |deadurl= (help)
  53. ^ "Daily Caller, Fox News Delete Video Celebrating 'Liberal Protesters' Getting 'Pushed Out of the Way by Cars'". Snopes.com. August 16, 2017. Retrieved August 18, 2017.
  54. ^ a b Rutenberg, Jim (August 17, 2017). "Where Is the Line? Charlottesville Forces Media and Tech Companies to Decide". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved August 18, 2017.
  55. ^ a b c Gray, Rosie (September 5, 2018). "A Daily Caller Editor Wrote for an 'Alt-Right' Website Using a Pseudonym". The Atlantic. Retrieved September 6, 2018.
  56. ^ a b c The Daily Caller has a white nationalist problem August 21, 2017, STEPHEN PIGGOTT, ALEX AMEND, Salon
  57. ^ a b c "The Daily Caller has a White Nationalist Problem". Southern Poverty Law Center. Retrieved August 18, 2017.
  58. ^ The Daily Caller has a white nationalist problem August 21, 2017, STEPHEN PIGGOTT • ALEX AMEND, Salon
  59. ^ "The Daily Caller is just fine with publishing white supremacists". New Republic. Retrieved August 16, 2017.
  60. ^ "Here's what we know about the 'pro-white' organizer of 'Unite the Right,' who was chased out of his own press conference". Business Insider. Retrieved August 16, 2017.
  61. ^ Thompson, A.C. (May 31, 2017). "A Few Things Got Left Out of The Daily Caller's Report on Confederate Monument Rally". ProPublica. Retrieved August 16, 2017.
  62. ^ "The Daily Caller Removes 'Unite the Right' Organizer Jason Kessler's Bylines From Web Site". Snopes.com. August 14, 2017. Retrieved August 16, 2017.
  63. ^ "Right-Wing Media Provided Home For White Supremacist Before He Organized Charlottesville Rally". August 15, 2017.
  64. ^ a b Martin, Adam (June 15, 2012). "Who Is Neil Munro and Why Is He Interrupting the President?". The Atlantic.
  65. ^ Byers, Dylan. "Tucker Carlson defends heckling reporter". Politico.
  66. ^ "Obama interrupted by heckling reporter". Politico. Retrieved May 11, 2018.
  67. ^ Flock, Elizabeth (June 15, 2012). "VIDEO: Obama Heckled By Daily Caller Reporter During Immigration Speech In Rose Garden". U.S. News.
  68. ^ "Reporter Heckles President Obama, Asks Why He 'Favors Foreign Workers' (Video)". The Hollywood Reporter. Retrieved May 11, 2018.
  69. ^ Braiker, Brian (June 15, 2012). "Daily Caller reporter interrupts Obama's Rose Garden statement". the Guardian. Retrieved May 11, 2018.
  70. ^ Tau, Byron; Slack, Donovan. "Obama interrupted by heckling reporter". Politico.
  71. ^ "Inside Media Matters: Sources, memos reveal erratic behavior, close coordination with White House and news organizations". Inside Media Matters: Sources, memos reveal erratic behavior, close coordination with White House and news organizations.
  72. ^ Shafer, Jack (February 15, 2012). "Media Madders".
  73. ^ Tanfani, Joseph (October 30, 2017). "Former Trump campaign aide George Papadopoulos pleads guilty to lying to the FBI agents in Mueller probe". Los Angeles Times. Retrieved November 12, 2018.
  74. ^ Beckwith, Ryan Teague; Abramson, Alana (February 1, 2018). "Who Is Carter Page? Meet the Donald Trump Advisor at the Center of the GOP Memo". Time. New York, NY: Meredith Corporation. Retrieved November 12, 2018.
  75. ^ Zapotosky, Matt; Kim, Seung Min; Leonnig, Carol D.; Barrett, Devlin (May 21, 2018). "White House plans meeting between intelligence officials and GOP lawmakers on FBI source". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved May 22, 2018.
  76. ^ Hart, Benjamin. "The FBI's Trump Campaign Informant: What You Need to Know". Daily Intelligencer. Retrieved May 22, 2018.
  77. ^ "Was there really a federal spy inside the Trump campaign?". NBC News. Retrieved May 22, 2018.
  78. ^ Borchers, Callum (June 2, 2017). "Analysis | Charity doubles as a profit stream at The Daily Caller News Foundation". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved June 18, 2018.
  79. ^ "Exposed: Tucker Carlson, His "Charity," and the Trump Campaign Cash He Didn't Tell FOX Viewers About - EXPOSEDbyCMD". EXPOSEDbyCMD. June 1, 2017. Retrieved June 18, 2018.
  80. ^ Borchers, Callum (June 2, 2017). "Analysis | Charity doubles as a profit stream at The Daily Caller News Foundation". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved June 19, 2018.
  81. ^ a b "Ex-congressional IT staffer reaches plea deal that debunks conspiracy theories about illegal information access". The Washington Post. Retrieved July 3, 2018.
  82. ^ a b Leary, Alex. "Federal prosecutors debunk conspiracy theory involving ex-Wasserman Schultz aide". Tampa Bay Times. Retrieved July 3, 2018.
  83. ^ a b Cameron, Dell. "Feds Debunk IT Staffer Conspiracy Theory Pushed by The Daily Caller and Trump". Gizmodo. Retrieved July 3, 2018.
  84. ^ "FBI rebuts Trump tweet about China hacking Hillary Clinton's email". NBC News. Retrieved August 29, 2018.
  85. ^ "Trump, without citing evidence, says China hacked Hillary Clinton's emails". The Washington Post. Retrieved August 29, 2018.
  86. ^ Pilkington, Ed (January 10, 2019). "Alexandria Ocasio-Cortez hits out at 'disgusting' media publishing fake nude image". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved January 11, 2019.
  87. ^ Ma, Alexandra. "Alexandria Ocasio-Cortez attacks The Daily Caller for publishing 'a fake nude photo of me'". Business Insider. Retrieved January 11, 2019.
  88. ^ Langlois, Shawn. "Ocasio-Cortez slams Daily Caller for misleading fake nude headline". MarketWatch. Retrieved January 11, 2019.
  89. ^ Swanson, Ian (January 10, 2019). "Ocasio-Cortez slams 'disgusting' right-wing site for publishing fake nude photo". TheHill. Retrieved January 11, 2019.
  90. ^ "Rubio cries 'racist' after being duped by a misleading tweet and video". The Washington Post. 2019.
  91. ^ 🇺🇸 Ilhan Omar: No debate on 'whether Trump is a racist' | UpFront, retrieved August 16, 2019
  92. ^ "List of 2012 Edward R. Murrow Award winners". Radio Television Digital News Association.
  93. ^ "List of American Legion Fourth Estate Award winners".
  94. ^ "List of Telly Award winners".

External links[edit]